Wednesday, October 08, 2008

Belo jelo

Ime se nametnulo još u mislima, par sati pre pripreme, kada sam smislila da krompir, karfiol i tikvice iskombinujem sa komadićima belog mesa, i zakuvam sa bešamelom ili pavlakom. Belina je oslabila kad sam u lokalnom marketu videla da nema pilećih fileta i ja se odlučila za svinjski but, a zatim i umereno pozelenela kada sam u piljarnici preko puta ugledala sveže buketiće mirođije...


Sastojci:
350 g krompira (dva srednja krompira)
500 g karfiola (jedna manja glavica)
200 g crnog luka (tri srednje glavice)
300 g kelerabe (jedna veća keleraba)
350 g tikvica (jedna veća tikvica)
2-3 čena belog luka
250 g svinjskog buta (4 manje tanke šnicle)
250 ml slatke pavlake
sok od 1/2 limuna
malo ulja
1 veza mirođije
beli biber
so

Postupak:
1. Krompir iseckati na sitne kocke, karfiol razdeliti na najsitnije cvetove (1-2 cm), pa zajedno naliti hladnom vodom, dodati ravnu kašičicu soli, kad provri kuvati 10-ak minuta, isključiti i ostaviti na toploj ringli.
2. Dok se krompir i karfiol kuvaju pripremiti ostalo - kelerabu naseckati na pločice pa na prutiće, tikvicama odstraniti središnji deo sa semenkama pa naseći na kockice, crni i beli luk iseckati sitno. Meso iseckati na malene kocke. Iscediti sok od limuna, mirođiju usitniti.
3. U široj šerpi ili dubljem tiganju propržiti crni luk na malo ulja, uz dodatak soli.
4. Dodati kockice mesa i beli luk, propržiti.
5. Dodati štapiće kelerabe, za stepen smanjiti vatru i nekoliko minuta kuvati uz povremeno mešanje, dok keleraba malo ne omekša. Treba da ostane malo "al dente".
6. Smanjiti vatru (3 od 6), dodati oceđen krompir i karfiol, ovlaš promešati da se krompir ne raspadne. Odmah dodati i tikvice, izmešati, kuvati 5 minuta, isključiti ringlu i ostaviti jelo na njoj.
7. U manjoj šerpi ugrejati slatku pavlaku, dodati sok od limuna, začiniti belim biberom i solju, i dodati seckanu mirođiju.
8. Preliti preko povrća i mesa, sve promešati.

komentara: 7

  1. divno izgleda...
    a sad, postoji samo jedan mali problemčić da bih ovaj recept isprobala...
    ne volim ni kelerabu ni karfiol :(

    ReplyDelete
  2. Heh, Gago, steta, meni je karfiol medju omiljenijim ukusima povrca.

    I ono sto znas da ne volis probaj s vremena na vreme. Ukus se menja sa godinama, ja sam svasta zavolela sto ranije nisam mogla da smislim.

    ReplyDelete
  3. Ja sam ovo danas pravila za ručak, i nismo nešto bili zadovoljni. Umesto tri glavice luka stavila sam jednu, i opet je bilo previše. Baš je luk pokvario jelo i nekako je teško za stomak zbog luka. Inače pratim blog, super je, i uglavnom mi se sve sviđa. Pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kod nas luka nikad previše :)

      Delete
    2. Pa da eto, sve zavisi. Meni nekad kao da celo jelo ima onda ukus samo na luk, baš preuzme pa mi se ne sviđa. Mužu isto tako, a njemu još i teško padne za stomak. Npr gulaš po vašem receptu mi se jako sviđa, onaj sa malo čokolade:) ali sam u startu znatno smanjila luk, kad vidim da piše kilo luka meni se zavrti u glavi 😂

      Delete